Punten blijven in Terneuzen na verdiende overwinning / Woutertje Faasse kopt Boys 1 naar winst op Nieuw-Lekkerland en uit de degradatiezone

Nieuw Lekkerland 1

Opstelling

TernBoysLogo.png NieuwLekkerland.png
Klik hier voor de fotoreportage van Jeanette de Poorter

Klik hier voor de pupil van de week

Klik hier om direct naar wedstrijdverslag 2 te gaan

Wedstrijdverslag 1:

Op zaterdag 26 november speelde het eerste elftal tegen Nieuw Lekkerland, die met 13 punten uit 9 wedstrijden aan de wedstrijd begonnen. Terneuzense Boys kon met een vrijwel fitte selectie aan de wedstrijd beginnen. Een overwinning zou voor beide ploegen zeer welkom zijn, want de verschillen zijn klein.

Bij het opkomen van de spelers van beide ploegen werd vuurwerk afgestoken, wat het belang van de wedstrijd weergaf. Het zag er fantastisch uit, wat prima geregeld was door de Supportersvereniging van Terneuzense Boys.

Het juiste signaal werd door pupil van de week Noah gegeven die de aftrap tot doelpunt verwerkte.

Op het zware veld was het lastig om vloeiende combinaties op te zetten, maar de thuisploeg had wel de betere momenten. Na 4 minuten kon de eerste kans worden genoteerd, waar Joël in een scrimmage de bal niet genoeg vaart mee kon geven om echt gevaar te stichten. Niet veel later was Nieuw Lekkerland in een soortgelijke situatie gevaarlijk, maar door adequaat reageren werd een doelpunt voorkomen. Na een kwartier spelen was een corner van CP gevaarlijk. Deze draaide gevaarlijk in maar kon van de doellijn worden gered. De gasten speelden niet op de rem en gingen de duels fel in. Scheidsrechter Verhoeve moest regelmatig ingrijpen maar hield zijn kaarten op zak. Laatste gevaarlijke moment kwam uit een vrije trap van Ibrahim, die door Glenn uiteindelijk tegen de lat eindigde.

De tweede helft begon zonder wissels aan de kant van Terneuzense Boys. De eerste minuten zorgde voor weinig opwinding, maar in de 54e minuut kwam uit een gemakkelijk gegeven vrije trap een kans voor Nieuw Lekkerland, die uiteindelijk door Nando onschadelijk werd gemaakt. Binnen het uur werd dan toch de verdiende openingsgoal gescoord door Terneuzense Boys. Vanuit een voorzet van Ibrahim kopte CP de bal terug voor de goal, waar Wouter Faasse de bal richting de goal kopte. De keeper van Nieuw Lekkerland liet de ogenschijnlijk makkelijke bal uit zijn handen glippen: 1-0.

Niet snel hierna kwam de eerste wissel aan de kant van Terneuzense Boys: CP werd gewisseld voor Justin. In het laatste kwart van de wedstrijd werd er bij Nieuw Lekkerland flink gewisseld en werd er opportunistischer gespeeld door de ballen naar voren te pompen. Toch werd Terneuzense Boys regelmatig gevaarlijk door een schot van Ibrahim (met moeite gekeerd door de keeper) en Miroslav. Een aantal momenten verdienden een betere afronding, wat de thuisploeg meer ademruimte had gegeven. Nu bleef het door het uitblijven van het tweede doelpunt billenknijpen, al werd Nieuw Lekkerland niet echt gevaarlijk met het spelen van de lange bal. In de slotfase werd Bart nog gewisseld voor Sem, en Glenn voor Mike. Uiteindelijk was de laatste kans voor Nieuw Lekkerland. Na een lange bal kwam de bal voor de voeten van een aanvaller die de bal ver naast schoot.

Door de 1-0 overwinning blijven de punten in Terneuzen en werd het signaal gegeven voor een sfeervolle feestavond in de kantine.

Volgende week speelt het eerste elftal van Terneuzense Boys in Oostkapelle (let op:13:30 uur start wedstrijd!) tegen SVOD. We rekenen ook dan op jullie steun!

Terneuzen, 26 november 2022, kort verslag (bij afwezigheid van Harry) van onze speciale reporter (@Marcsku)

Op Boysonello stonden vandaag de criticasters in de rij om te zeggen dat het een slechte wedstrijd was. Maar ik kon geen enkele echte Boys-supporter vinden die daar rouwig om was. Wouter Faasse kopte (assist CP) in de 59e minuut de winnende binnen. Niemand kon verklaren waarom onze rechtsback op dat moment in de spits stond om zo belangrijk te zijn. De keeper leek in eerste instantie de inzet nog te keren maar de bal glipte toch door zijn handschoenen en rolde tergend langzaam binnen. Faasse, het toonbeeld van clubliefde, weinig woorden (als hij niet op zijn praatstoel zit), hard werken en nooit scoren liet iedereen, met uitzondering van het meegereisde publiek uit Zuid-Holland, juichen.

De sfeeractie van de supportersvereniging op Boysonello voor de wedstrijd was hartverwarmend. Dat leverde in het eerste kwartier 3 ballen op die net van de lijn werden gered. Twee bij de bezoekers en eentje bij ons. Daarna tot de rust weinig echte kansen meer. Glenn was nog één keer dicht bij een doelpunt maar zijn inzet ging over. Rust 0-0.

Na de thee waren er al snel wat opstootjes om te laten zien dat het resultaat in deze 6 punten partij vandaag heel belangrijk waren. In de 54e minuut hield Nando met een hele belangrijke redding zijn doel schoon. En dan in 59e minuut het eerder beschreven doelpunt van Wouter: 1-0. Mooier kon het voor de aanwezige Boys-supporters niet worden.

Nieuw-Lekkerland kreeg kort daarna nog wel kansen meer het was toch vooral de Boys die zo tussen de 84e en 90e minuut kansen kreeg op de 2-0. In de blessuretijd, die sinds het huidige WK toch wel minimaal 7 minuten moet duren, waren er nog een paar hachelijke momenten voor het doel van Nando maar gelukkig bleef het 1-0. Met deze uitslag staan we nu op plaats 9, net boven de (in)directe degradatieplaatsen. Volgende week uit naar SVOD voor onze Zeeuwse derby.

TB1 : Nando, Ewout, Glenn (’92 Mike), Wouter, Joël, Jesper, Ibi, CP (’68 Justin), Bart (’84 Sem), Rick, Miroslav