Verandering van veld.

4383BB
VLISSINGEN

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen VV Walcheren op het programma.

Het was nat vandaag, zeg maar erg nat. Alle thuiswedstrijden bij de Boys waren afgelast.

Tot vanmorgen 7 uur had het meer dan 20 mm geregend. Dus enigszins blij dat er een uitwedstrijd op de rol stond. Maar ook op het terrein van Walcheren waren vele wedstrijden afgelast. Onze wedstrijd stond gepland op veld 2 (gras) maar werd verzet naar het kunstgrasveld.

Dus we konden voetballen. We hadden wel wat geblesseerden, Finn en Louis waren niet inzetbaar en Randy was afwezig. Ook bij Walcheren waren er wat andere spelers opgesteld. In het begin van de wedstrijd ging het nogal hard, Walcheren schuwde de sliding niet en ook al was het soms met gestrekte benen de scheids vond dit geen probleem. Enkele keer werd dit dan ook aan hem medegedeeld door de Terneuzense kant.

Het ging op en neer en de beide ploegen kregen kansen. Maar Lucas stond weer menig keer in de weg. Maar dan sloeg het noodlot toe, Walcheren scoorde wel, maar onze grens, Ivo Heede, vlagde voor vermeend hands en de scheids ging hier in mee. Volgens Ivo was het duidelijk hands.

De rust ging dan ook een met een brilstand. 0-0.

Na de toch wel wat lange rust betraden de gladiatoren wederom het strijdperk.

Nu werd er uit een ander vaatje getapt door de Boys. Ze gingen er fel in. Ook onze concurrent HSVC’21 ging het ten onder met een 2-0 verlies, maar dat terzijde.

Mats kwam alleen voor de keeper maar deze pareerde zijn schot. Nog een vrije trap voor Walcheren maar deze belandde op de lat. Engeltje op de lat.

Maar dan. Noah werd gelanceerd door Dylan en Noah schoot de bal vanaf de zijkant tegen de touwen.

Wederom werd Noah in de diepte gestuurd en deze rondde fraai af met een schot over de keeper en de 0-2 stond op het scorebord.

Boys waren deze helft de bovenliggende partij en de ban was gebroken, nu was het Arman die de derde goal scoorde. De bal werd uit de goal opgeraapt en weggeschoten voor de voeten van onze trainer. Die schopte de bal richting de middencirkel en hij kreeg een duw van een Walcheren speler.

Jammer dit gedrag.  Door een foutje achterin bij de Boys werd het toch nog 1-3. Maar dit mocht de pret niet drukken. Na nog een lange 2 minuten floot de scheids eindelijk af en waren de punten binnen. Of zoals het eerste zou zeggen, we nemen de punten mee door de tunnel.

Woensdag gaan we weer terug naar Vlissingen en dan spelen we voor de beker weer tegen dit elftal.

Benieuwd of er nu meer spelers met rugnummers meedoen.