Vuurwerk tijdens en na de wedstrijd en de kampioenswedstrijd van Boys JO15-1.

Terneuzen JO15-1

Noah Jonkman (kopbal)
Arman Pandal (schot)
Arman Pandal (intikker)

20 mei 2023 11:30

D. Rijnhout

Sportpark De Vliegende Hollander
Zuiderparklaan 21
4532LS

Klik hier voor de fotoreportage (met videos) van Fons Agterhuis

Gehoord van de aanwezige ouders dat er toch wat spanning zat op deze wedstrijd. Wat was de oorzaak? VVTB J015-1 stond 2 punten voor op de tegenstander van vandaag, dus als de tegenstander won dan was VV Terneuzen JO15-1 kampioen. De Boys waren bij een gelijkspel kampioen.

De eerst helft begon met een redelijke rugwind in het voordeel van de Boys. Of is dit geen voordeel, daar zijn de meningen over verdeeld.

In ieder geval waren er veel Boys supporters aanwezig.

In de eerste 20 minuten voetbalden de boys overtuigend en waren zij de bovenliggende partij. En uiteindelijk resulteerde dit in een fraai doelpunt. Corner voor de Boys. Zoals gebruikelijk werd deze genomen door Finn. Gedragen door de wind verdween deze dan ook over de keeper in de goal.

(0-1)

Is meewind een voordeel? Ik dacht het in dit geval dus wel.

Dit was in de 13 minuut. Na de 20 minuten kwam de klad er wat in en dacht men weg is weg. Totaal onnodig. De verdediging stond als vanouds weer goed te voetballen en er kwam bijna niets door. Tycho en Sander hadden het goed voor elkaar. Toch kwam er nog een bal op de lat bij Lucas.

De rust ging in en nu moesten de Boys tegenwind gaan voetballen.

Weer een corner door Finn en deze werd door Noah via de Lat binnen gekopt. Helaas voor de Boys werd deze afgekeurd omdat de bal niet over de lijn zou zijn geweest, volgens de grensrechter. In de video is het een beetje onduidelijk maar toch te zien dat deze over de lijn was. Bedankt Bo voor de video.

De beide trainers op het veld om uitleg te vragen aan de scheidsrechter. Hij was niet te verleiden om deze toch goed te keuren. De rust keerde toch na enige tijd terug en het eerste vuurwerk was een feit. Maar de Boys werden hier feller door en kregen toch weer wat meer vat op de wedstrijd. Maar gemakkelijk ging het niet. Noah schoot nog een keer op de lat. Hij wilde er maar niet in.

Maar gerechtigheid volgt hier snel na. Weer een corner en het was wederom Finn die de bal voorschoot en daar was dan eindelijk de verlossing. Noah kopte deze perfect binnen. Geen enkele reden om deze af te keuren. 2-0.

Snel daarna was het weer raak, nu was het Arman die met een schitterend doelpunt de wedstrijd op slot schoot. Vanaf de zijkant schoot hij de bal snoeihard binnen. 0-3.

Vlak voor het einde werd het nog 0-4 door weer Arman. Hij moest de bal maar binnen lopen.

Er was geen reden meer om de wedstrijd nog langer te  laten duren en de scheids floot dus op tijd de wedstrijd ten einde. Het was een feit. VVTB jo15-1  was kampioen in de eerste klasse seizoen 2022-2023.

JO15-1_Kampioen.jpg