Zeelandia-M’burg uit altijd lastig.

Zeelandia Middelburg JO15-2

... (vrije trap)
... (intikker)
... (schot)
Arman Pandal (intikker)

1e klasse (3e fase) 9

22 april 2023 12:00

P.L. Latuheru

Sportpark Veerse Poort
M.H. Boassonlaan 6
4333MH
MIDDELBURG

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Zeelandia-Middelburg JO15-2 op het programma.

Alleen Sander was afwezig in verband met de Mei vakantie. Grensrechters waren, voor de Boys, Max du Puy en Michel Barbe.

Het was de nummer laatst tegen de nummer 1. Maar het zou geen makkie worden. ZM begon fel aan de wedstrijd en wederom waren de Boys niet alert. Van de Boys kant was het niet om aan te gluren. Er ging veel fout. Vrije trap voor ZM rechts van de goal en die wordt hoog over Lucas binnen geschoten. Ook in de eerste helft werd het zelfs 2-0. Voorzet hoefde maar binnengetikt te worden. Onhoudbaar voor onze keeper Lucas. Nu was de scheidsrechter eens voor ons en gaf een vrije trap ongeveer 20 meter van de goal. Mats zette zich er achter en hij trapte de bal feilloos binnen. En wat denk je, afgekeurd. Duwen op en nabij de doellijn. Komt een van de trainers met bravoure vanaf zijn dugout met de mededeling  dat de nummer 16 van ons niet op het wedstrijdformulier staat en dat hij met de vrachtauto is………

Wat een gezeik aan de kant. Wordt er door de scheidsrechter ook nog een gele kaart uitgedeeld voor commentaar op de leiding na afkeuring van de goal. 8 minuten met 10 tegen 11.

Rust gaat dan ook in met een achterstand van 2-0.

Hopelijk gaat het na de rust beter en wordt er uit een ander vaatje getapt. ZM fysiek sterker.

Vind het een beetje raar, zeg maar onbegrijpelijk dat dit elftal op de laatste plaats staat met slechts 1 gewonnen wedstrijd en 5 verloren wedstrijden.

Het gaat toch iets wat beter met de Boys na de thee, maar hoogstand is het niet.

Vanaf de rechterkant wordt er een voorzet door Mats gegeven en Arman tikt hem binnen. 2-1.

Zou het dan toch?

Maar dat bleek niet zo te mogen zijn. De 3-1 was een voorzet en de ZM speler had hem maar binnen te tikken. Nog was de koek niet op, Tycho glijd onderuit op het natte veld en heeft zijn tegenstander ruim baan om de bal binnen te schieten. En de 4-1 was een feit.

Nog een opstootje. Julian maakt een sliding, raakt eerst de bal en daarna de tegenstander. Gelijk een paar man bovenop hem en duwen en trekken. Geel voor Julian en zijn tegenstander.  Dus weer 8 minuten aan de kant. Afijn, en de trainers maar roepen naar de scheids dat het tijd is, of de Boys nog binnen een paar minuten 3 goals zouden kunnen maken!!!!!

Al met al een slechte wedstrijd van de Boys, maar beter verliezen van de nummer laatst dan van de bovenste ploegen.