Derby tussen de VV Terneuzense Boys JO15-1 en de VV Terneuzen JO15-1

18 maart 2023 9:30

J.S.M. Hiemstra

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Oftewel de nummer 1 tegen de nummer 2.

Tot op heden hadden de Boys alle wedstrijden gewonnen en stonden ze 2 punten voor op de VV Terneuzen. Zij hadden gelijk gespeeld tegen VV HSVC JO15-1.

Dus deze wedstrijd kon van grote betekenis zijn. Gaat Terneuzen er met de winst vandoor dan gingen zij de Boys in punten voorbij.

Je kon dit toch wel merken aan de Boys spelers, sommige waren toch wat gespannen.

Dat bleek ook wel op het veld. Nadat scheidsrechter Jelle Hiemstra de wedstrijd in gang had gefloten was de VV Terneuzen fel en hadden meer balbezit dan de Boys. Er werden weinig kansen weg geven en het spel speelde zich voornamelijk af op het middenveld. Maar dat nam niet weg dat de eerste goal werd gescoord door de tegenstander van de Boys. Een Terneuzen speler speelde zich mooi vrij voor de keeper en schoot beheerst de bal onhoudbaar voor Lucas tegen het net.

En de 0-1 stond op het fictieve scorebord.

Tevens de ruststand.

Vervangend trainer Robbie Jonkman kon het gaan uitleggen tijdens de theetijd. Boys moest feller zijn en meer druk op de bal zetten.

Na de rust was er toch wel geluisterd naar de aanwijzingen van Robbie en ging het een stuk(je) beter.

De Boys kregen steeds meer kansen. Maar de bal wilde er niet in. Zo was er een grote kans voor Noah maar Noah schoot de bal net naast. Ook al dacht men in de dug-out dat hij er in zou rollen.

Niet veel later werd Arman in stelling gebracht, maar ook hier ging de bal net naast.

Maar 8 minuten voor tijd werd het dan toch (eindelijk) 1-1. Noah werd weer in stelling gebracht en passeerde de keeper en schoot nu wel beheerst de bal tegen het net. Alle spelers van het team, zowel op het veld als in de dug-out vlogen boven op Noah. De laatste 10 minuten waren toch wel voor de Boys. Na de goal werden er geen kansen meer weggeven en floot de scheids voor einde wedstrijd.

Boys blijven dus op plek 1. Maar het moet gezegd worden, the man of the match was keeper Lucas Roost. Want enkele bijna zekere doelpunten werden door hem verijdeld met prachtige reddingen.