Slechte eerste helft, maar de tweede ging beter.

Tholense Boys JO15-1

Noah Jonkman (schot)
Sander Heede (schot)
Assist: Arman Pandal
Noah Jonkman (schot)
Assist: Sander Heede
... (schot)

Zwaluwen Jeugd Beker O15 3e ronde Groep 5 1

25 maart 2023 9:30

R. van den Kieboom

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Op een winderig voetbalveld en de wind volle bak over het veld voelde het koud aan. Met af en toe nog wat hemelwater, stond de bekerwedstrijd op de planning tegen de Tholense Boys JO15-1.

Zij spelen een klasse lager dan onze Boys maar staan wel stijf bovenaan. Na 5 wedstrijden hebben zij 15 punten met 16 doelpunten voor en slechts 5 tegen.

Dus zeker een niet te onderschatten ploegje. Bij het opkomen op het veld is niet duidelijk wat er op Tholen in de grond zit. Fysiek toch wat meer grotere spelers dan bij De Boys.

Grensrechter is deze keer Anrico van Hecke en de scheids is ook deze keer weer Robbin van de Kieboom. Bij de Boys waren nog steeds wat geblesseerde spelers. Louis zal de komende weken waarschijnlijk nog niet kunnen spelen en Finn gaat het proberen maar heeft wat rugprobleempjes.

Over de eerste helft is niet veel te vertellen alleen dat Tholense Boys scherper waren en kleine kansjes vielen er aan beide kanten. Tot aan de 32e minuut, Dylan schiet de bal richting Noah en die kan, na wat gemiste kansjes nu wel de bal in het net schieten.  Bij Finn ging het niet goed en moest de wedstrijd vroegtijdig verlaten.

Ruststand dus een magere 1-0.

Na de rust ging het een stuk feller er aan toe, waarschijnlijk was er wel wat tegen de spelers gezegd.

Corner Boys en nu was het Arman die de honneurs waar nam. Hij kwam bij Sander voor zijn voeten en hij schoot de bal onhoudbaar in de bovenhoek. Het was volgens de kenners zijn eerst goal. 2-0

De Boys bleven aandringen en nu was het Sander die de bal die Noah weer in stelling bracht en die wist de bal ook over de lijn te krijgen na wat gepingel achterin bij Tholense Boys. 3-0

Weer een minder momentje bij de Boys, wat een doelpunt voor Tholense Boys op bracht. En zo werd de eindstand 3-1 voor de Boys en weer een ronde verder.