Zwaar bevochten winstpunten.

Luctor Heinkenszand JO17-1

Noah Jonkman (schot)
Assist: Dani Buijze
Finn van Dixhoorn (vrije trap)

1e klasse Zwaluwen Jeugd Beker (1e fase) 02

9 september 2023 11:00

E. van de Velde

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Na de goede oefenpartij van afgelopen maandag tegen HSVC JO17-1 waar het 3-3 werd. Was het vandaag voor de beker tegen Luctor-Heinkenszand JO17-1.

De wedstrijd werd gespeeld op veld 4, het kunstgrasveld. De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Edwin van de Velde en de grensrechter bij de Boys was Ivo Heede.

Onder een stralende zon blies de scheids de wedstrijd op gang. Temperatuur was reeds opgelopen tot boven de 25 graden.

De eerste 20 minuten wisten de Boys niet hoe ze de aanvallers van Luctor moesten aanpakken en was het keeper Matthijs Pieters die de Boys overeind hield. Toch waren het de Boys die de eerste goal scoorden. Dani schoot de bal precies in de voeten van Noah en deze scoorde fraai. Eigenlijk tegen de verhouding in, maar wie scoort staat voor, toch?

Luctor had veel kansen nodig en wederom was het Matthijs die de bal uit de goal kon houden. Tot twee keer toe kwam de tegenstander alleen voor hem en twee maal wist hij het schot te pareren.

Toch was het uiteindelijk raak voor Luctor en stond de 1-1  op het fictieve scorebord.

Na twee maal een drinkpauze was het uiteindelijk ook de ruststand. Tijd voor de thee…….

RUST

Na de rust, spelers waren slechts kortstondig binnen en buiten was het aangenamer, floot de scheids weer de wedstrijd in gang.

Nu ging de wedstrijd wat gelijk op en profiteerden de Boys van slordigheden in de verdediging van Luctor. Het was Daniel die fraai de 2-1 scoorde. De wedstrijd werd wat fysieker. Uiteindelijk werd het dan toch 3-1. Door een overtreding werd een vrije trap gegeven en Finn zette zich achter de bal. Bal lag op 25 meter van de goal en ging door de handen van de keeper binnen.

Luctor begon aan te dringen en het werd nog een zwaar laatste kwartiertje. Door een fout achterin werd het dan nog 3-2 en ging Luctor nog feller aandringen om de aansluiting te maken. Er werd zelfs nog een bal van de lijn gehaald die, natuurlijk werd aangevochten als zijnde dat deze over de lijn was geweest. Zowel onze grensrechter als de scheids waren hier niet eens en lieten doorspelen. Niet lang daarna werd voor de laatste maal gefloten en was de bekeroverwinning een feit.

De volgende bekerwedstrijd wordt een derby en dan is VV Terneuzen de tegenstander.