Papbenen of kermisbenen?

ST Steen/Koewacht JO17-1 (per fase 3)

... (schot)
Finn van Dixhoorn (vrije trap)
Arman Pandal (schot)

1e klasse Zwaluwen Jeugd Beker (1e fase) 02

23 september 2023 12:30

Z. Schelfhout

Sportpark Berlaere
Berlaersstraat 4
4576AD
KOEWACHT

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag naar Koewacht, de tegenstander van deze bekerwedstrijd. Grensrechter bij de VV Tern. Boys was deze keer Sven.

In de goal deze keer  Joey van de 17-2, die de geblesseerde Lucas vervangt. Louis is nog geblesseerd. Maar daarin tegen was de langdurig geblesseerde Mats voor het eerst terug op het veld.

Heel lang bleef het op en  neer gaan en bij de Boys liep het van geen meter. Zouden ze (bijna) allemaal naar de kermis geweest zijn of hadden ze er geen zin in?

Veel balverlies en maar draaien en kappen op plekken waar het niet gaat of zelfs op  gevaarlijke plekken om te goochelen met de bal.

Maar daar kwam verandering in.

Vrije trap voor de Boys en op een afstand waar Finn wel raad mee weet. Het schot ging via de lat tegen de rug van de keeper en ging binnen. 0-1.

Maar Koewacht bleef fanatiek en die gingen voor elke bal. Dit resulteerde in een dieptepass en zette een speler alleen voor de keeper en die had geen moeite om de bal tegen de touwen te schieten. 1-1.

Nog voor de rust was Koewacht weer gevaarlijk en schoten ze ook nog een bal op de lat.

De 1-1 was ook tevens de ruststand.

Na de rust kwamen de Boys toch iets beter uit de kleedkamer.

Eerst werd er nog een bal ver over geschopt en moest er een andere bal komen. De trainer van Koewacht hadden hun ballen vergeten en dus werd er verder gevoetbald met een Boys  bal.

Boys gingen beter voetballen en er werd nu beter gecombineerd. Daniel ging fel door en gaf de bal voor en hier wist Arman wel  raad mee. Hij tikte de bal dan ook tegen het net en de 1-2 stond op het scorebord. Verder was er weinig over deze wedstrijd te vertellen, alleen werd het in de laatste drie minuten nog wel spannend. Koewacht gooide alles op de aanval, maar te laat. De goed leidende scheids floot einde wedstrijd en de 3 punten gingen mee naar Terneuzen. Zou het aan de Terneuzense voetbal gelegen kunnen hebben dat het in de tweede helft , na de balwissel, een stuk beter ging of was dit gewoon geluk………..