VV Terneuzense Boys jo17-1 tegen RCS.

RCS JO17-1

Niek de Vries (afstandschot)
Assist: Dani Buijze
... (e.d.)
Assist: Arman Pandal
Noah Jonkman (schot)
Assist: Dani Buijze
... (vrije trap)
... (schot)

1e klasse Zwaluwen Jeugd Beker (1e fase) 02

7 oktober 2023 11:30

J.S.M. Hiemstra

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag weer een bekerwedstrijd tegen Racing Club Souburg jo17-1.

Deze wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Jelle Hiemstra en zijn assistent, aan Boyszijde, was Ivo Heede. Vandaag nog steeds met de geblesseerde spelers Lucas (keeper) en Louis.(Rots in de verdediging) Vervanger was Joey van de 17-2.

Om precies klokslag 11.30 uur floot de scheids de wedstrijd in gang.

Over het veld stond een flink briesje en de Boys hadden deze helft de wind in de rug. Voordeel? Ik weet dit niet. We zullen het zien.

De Boys waren ondanks de rugwind slordig in het pass-en. Er werd niet of nauwelijks geprofiteerd van de rugwind. De keeper van de tegenstander was ook niet 1 van de grootste dus het proberen waard.

Toch kwamen de Boys op voorsprong. Niek schoot vanaf de zijkant de bal hoog voor en de bal werd gedragen door de wind en waaide binnen. Verder was er over de eerste helft weinig te vertellen.

En floot de scheids voor de thee.

Na de rust waren het toch weer de Boys die tegenwind, jaja U leest het goed, de 2-0 tegen de touwen schoot. Dani gaf een prima pass op Niek en deze schoot de bal onder de keeper door in de goal.

Nu waren de Boys toch de sterkere op het veld. Passes liepen nu iets beter en de kansjes kwamen.

Nu was het Arman die de bal na een lange dribbel de bal vanaf de achterlijn de bal voor gaf en een tegenstander schopte de bal ongelukkig binnen. En de 3-0 was een feit.

Nog was het niet over. Dani nam een vrije trap en schoot de bal op de al lopende Noah en deze schoot de bal ook binnen. 4-0.

RCS gaf de moed niet op en zij namen een vrije trap, vanwege buitenspel, de bal ging mede weer gedragen door de wind richting de Boys keeper. De bal stuiterde voor hem op de grond en ging over hem heen de goal in. 4-1.

Ze geloofden er weer in, weer een corner voor RCS, de voorzet werd nu weer tegen de touwen geschoten en werd het 4-2. Niet veel later floot de scheids de wedstrijd ten einde en waren de drie punten weer binnen. Jammer van de tegengoals. Hadden ze de tegengoals kunnen verhinderen dan stonden de Boys weer op plek 1.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen SJO WZV United op het programma. Nee, niet in het buitenland maar gewoon op sportpark Velterspark in Oostburg.