VV TB jo17-1 in the winning mood.

SSV'65 JO17-1

16 december 2023 11:45

O. Khamitsa

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag stond de voorlaatste wedstrijd op het programma en de weergoden waren ons goed gezind.

De tegenstander vandaag was de nummer 3 in de ranglist, te weten SSV’65 (Samen sporten vereent)

Vandaag spelen we op het kunstgrasveld en de wedstrijd had ook een internationaal tintje.

De scheidsrechter, Oleg Khamitsa uit Oekraine en speler van het zesde Boys elftal en assistent voor de Boys Robbie Jonkman, geboren in Hoofdplaat.

De opstelling van SSV was nogal defensief, met zijn allen in de verdediging en hopen op een counter.

Het is een keuze!! Maar de eerste goal kwam inderdaad door deze tactiek. Een inworp van SSV werd  slecht beoordeelt en vanaf het middenveld kwam een speler alleen voor de keeper en had maar voor het inschieten.

De Boys waren steeds in de aanval maar de kansen werden niet benut. Maar dan kreeg Julian het op zijn heupen. Hij passeerde diverse tegenstanders met mooie schijnbewegingen en schoot de bal over de keeper in de goal. Dit was er een om in te lijsten, wat een acties.

Dit was tevens de ruststand. (1-1)

Na de thee werd het niet anders en waren er diverse kansjes voor de Boys. Bij  een overtreding op een SSV speler had de aanvoerder van SSV nogal wat commentaar op de leiding en werd er voor 2 minuten uitgestuurd. Zou een voordeel moeten zijn voor de Boys, ware het niet dat Dany het nodig vond om de tegenstander na een overtreding op hem even een tikje te geven. Ook 2 minuten naar de kant. Weg voordeel.

De Boys drongen nog steviger aan, maar niet hielp. Laatste minuut.

Ingooi Boys, Dylan gooit de bal naar Finn en die legt de bal opzij naar Noah en die schiet de bal in de verste hoek tegen het zijnet. Maar wel aan de binnenkant. Doelpunt. 2-1. Gelijk na de aftrap fluit de scheids einde wedstrijd.

Een zeer moeizame wedstrijd met toch verdiende 3 punten.

Maandag de laatste wedstrijd en die is uit naar RCS.

SSV zakt door deze nederlaag naar de vierde plek en Nieuwland profiteert door met 3-0 te winnen van SJO WWZV united en schuit op naar de derde plek. De Boys blijven 2e en kunnen Luctor Heinkenszand niet meer inhalen. Deze staan 5 punten voor.

Maar de zegereeks is misschien nog niet teneinde. Maandag dus kans op nog eens 3 punten, we zullen het zien.