Na 4 weken weer eens de wei in.

Nieuwland JO17-1

...
... (schot)
Daniel de Blaey (intikker)
Noah Jonkman (kopbal)

1e klasse (2e fase) 11

9 december 2023 11:00

J Gideonse

Sportpark Nieuwland
Oude Rijksweg 102 B
4339BE
NIEUW- EN SINT JOOSLAND

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag stond de afreis naar Nieuw en sint Joostland op het GPS systeem.

Het was vies weer, motregen en wind.

De wedstrijd was vervroegd naar 11.00 uur. Geen probleem voor het elftal en ook niet voor de trainers. Bart zou op tijd terug zijn voor het eerste en Anrico kon op tijd bij ZMC zijn.

Grensrechter deze was Michel, hij had weer geluk. Weer natte bedoening langs de lijn.

De wedstrijd werd in gang gefloten en de Boys begonnen goed aan de wedstrijd. Lekker fel.

Bij sommige jongens leek het wel of ze schaatsen onder gebonden hadden. Gleden vaak onderuit.

Verrassend was het toch Nieuwland die op 1-0 kwamen. De eerste keer dat ze over de middellijn kwamen was het gelijk raak. 1-0.

De Boys kregen genoeg kansen maar de bal wilde er niet in. Het was allemaal net niet.

Nieuwland kwam een tweede keer over de middellijn en weer was het raak. De bal ging via de knie van de Boys keeper naar een Nieuwland speler en die schoot de bal binnen. 2-0.

Totaal onverdiend. De Boys waren 70% meer aan de bal, maar dan moet je er wel iets nuttigs meedoen.

Doeltrap voor Nieuwland, keeper schiet de bal naar een medespeler in de zestien en deze pakt de bal in zijn handen. Hands!! Zou ik zo zeggen. Nee zei de scheids, opnieuw nemen. Zelfs de vlagger riep naar de speler wat doe je nu? Nee, overnieuw???? Noah werd ook nog even gelanceerd en ook dit werd afgedaan als de bal spelen. Moest toch even iets tegen de scheids gezegd worden.

Maar net voor rust scoort Daniel dan ook eindelijk de verdiende tegengoal.

En gelijk daarna rust. Ben benieuwd wat er in de rust gezegd gaat worden.

Tweede helft.

Weer zaten de Boys er boven op en waren ze weer in de meerderheid qua veldoverwicht.

En het was weer Daniel die op de goede plek stond bij een voorzet van Niek en Daniel tikte de bal binnen. De verdiende 2-2.

Niet veel later  werd er een overtreding gemaakt op Niek in de zestien, maar de scheids gaf weer aan doorspelen. Hierna volgde nog wel een voorzet van Niek en was het Noah die de bal binnen kopte.

En dit werd gelijk de 2-3 eindstand.

De spelers gingen kleumend de kleedkamer in.

De volgende wedstrijd is komende  maandag de inhaal tegen WZV united.