Off-day VV Terneuzense Boys JO17-1

4451AC
HEINKENSZAND

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag de eerste competitie wedstrijd voor de JO17-1 en wel tegen Luctor Heinkenszand JO17-1.

In de bekerwedstrijd ging de wedstrijd gelijk op en werd het 3-2 voor de Boys.

Kijken wat het nu word.

Joey was wederom de vervanger van de nog steeds geblesseerde keeper Lucas.

Op een regenachtig en koud complex werd de wedstrijd in gang geschoten. Luctor ging gelijk er vol op en de Boys hadden steeds het nakijken. Wat bij Luctor lukte, lukte bij de Boys van geen meter.

Onze keeper schoot de bal na een terugspeelbal te zacht naar de zijkant en Luctor speler was er als de kippen bij en schoot de bal binnen. 0-1 Luctor heeft een sterk elftal en combineren er op los. Het middenveld heeft alle ruimte en de Boys verzaken dit aan te pakken. Maar Boys krijgen afentoe wat kansjes. Een vrije trap voor de Boys en hun keeper laat de bal in eerste instantie los en kan de bal nog net voor de doellijn pakken.

Luctor zet steeds veel druk en sommige spelers denken het met draaien en keren de tegenstander dol te draaien. Maar dit heeft geen toegevoegde waarde. Speel de bal maar rond, kom je misschien wel verder mee.

De 2-0 wordt een feit. Vlak daarna valt ook  nog eens de 3-0. Boys worden weggetikt. Ook met een afstandsschot, die er goed in gaat, wordt het voor de rust zelfs nog 4-0.

Na de rust gaat het niet veel beter. Nog meer regen en ook de reservespelers en zelfs de Boys aanhang beginnen te klagen over het weer. Koud en bijna doorweekt. Ook voor de camera is het geen beste dag en daarom berg ik hem maar op. Het wordt om den duur nog 7-0 en het wordt nu al duidelijk wie er de toekomstige kampioen gaat worden. Spelers van Luctor zijn ook allemaal wat ouder en steviger. Maar dat is geen excuus. Volgende week tegen ST Koewacht/Steen jo17-1.

Dan zal er toch uit een ander vaatje getapt moeten worden.