Vriendschappelijk tegen VV Walcheren JO17-1.

Walcheren JO17-1

Assist: Arman Pandal
Arman Pandal (schot)
Niek de Vries (intikker)
Assist: Noah Jonkman

17 februari 2024 11:30

Gerrit Fieret

Klik hier voor de foto's van Fons Agterhuis

Vandaag eens vriendschappelijk tegen een ploeg waar we weinig tegen hebben gevoetbald de laatste tijd. VV Walcheren speelt 2 klassen hoger dan het elftal van onze Boys. Maar ook hun hebben redelijk wat afwezige spelers. Onze 17-1 speelt ook met 3 jongens van de 15-1. Te weten keeper Cas, Randy en Kayra. Sander is nog steeds geblesseerd.

Wedstrijd stond onder leiding van Gerrit Fieret met als zijn assistent Michel Barbe.

De wedstrijd begon gelijk fel en Cas moest al gelijk aan de bak met een fraaie redding wist hij de bal te bemachtigen.

In de 10e minuut werd het toch 0-1 voor de tegenstander. Maar gelijk daarop viel de gelijkmaker, na een fraaie combinatie was het Mats die de bal achter de keeper binnen schoot. (1-1)

En nog geen 4 minuten later was het weer Walcheren die de Boys verdediging omspeelde met een simpele combinatie en zo de 1-2 tegen de touwen schoot.

En of de duvel er mee speelde werd het nog geen minuut later weer gelijk. Arman werd de diepte ingestuurd en kwam alleen voor de keeper en scoorde fraai. (2-2)

Nog was het voor de rust niet gedaan en was het vooral de Boys die het betere voetbal op de map bracht. In de 25e minuut verschalkte Noah de keeper met een fraaie lob en werd de ruststand bereikt. (3-2)

Mats probeerde het ook nog eens met een lob, maar de bal botte voor  de doellijn via de lat net over.

Na de rust waren de rollen wat omgedraaid en was het Walcheren die nu de boventoon voerde. Maar toch kwamen de Boys op een nog grotere voorsprong. De bal werd vanaf de zijkant voor gegeven en de keeper had de bal, dachten we. Hij liet de bal weer los en Noah schoof de bal naar Niek die de bal maar voor het intikken had. (4-2)

Gelijk werd de keeper gewisseld, lekker voor zijn zelfvertrouwen!!!

In de 68e minuut deed Walcheren wat terug en werd het 4-3.  Maar weer waren het de Boys die nog geen minuut later het net weer deed krommen, wederom door een lob van Noah. Ook hun reserve keeper had het nakijken. De ballen van de Boys kwamen beter aan en combinaties liepen beter.

In de 75e minuut was het Dylan die met een schot de eindstand bepaalde op 6-3. De spelers van Walcheren gingen er nu steeds feller in wat resulteerde in een opstootje. Waarop de scheidsrechter maar besloot om de wedstrijd te beëindigen. Al met al een mooie overwinning. Volgende keer weer voor het eggie. Dan wordt het een thuiswedstrijd tegen VV Nieuwland JO17-1.