Gelijk gespeeld, maar eigenlijk niet verdient.

ST Steen/Koewacht JO17-1 (per fase 3)

...
... (schot)
... (intikker)

1e klasse (3e fase) 8

23 maart 2024 12:30

F.B.M. Boussen

Sportpark 't Steen
Badhuisweg 7
4564AH
SINT JANSTEEN

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Het zou een moeilijke wedstrijd worden dat stond van te voren al vast. Vorige ontmoetingen weden wel gewonnen door de Boys maar altijd maar nipt. De combinatie Steen/Koewacht stond op de derde plaats met het zelfde aantal doelpunten als Nieuwland (2e) maar met 1 tegengoal meer.  Terneuzense Boys staan op plaats 1 met 8 punten voorsprong.

Terwijl de regen en hagel  in Terneuzen flink neerdaalde was het op de velden van ST. Jansteen droog.

Grensrechter was deze keer wederom Robbie Jonkman. Geen onbekende van de scheidsrechter, alleen Robbie had er geen naam bij. “He Jonkman praat je nog net zoveel als vroeger”. Dus hij moest hem wel kennen.

De wedstrijd begon voortvarend voor de Boys en Na een minuut of 10 werd Mats de diepte in gestuurd door een pass van Finn en gelijk schoot Mats de 0-1 binnen. Niemand liep met hem mee.

Met de harde wind hadden zowel de Boys als de tegenstander wat problemen.

Het werd toch nog 1-1 voor de rust.

Wat een makkelijke bal leek werd toch een probleem voor de Boys keeper. Hij liet de bal los en ze waren er als de kippen bij om de bal tegen de touwen te schieten.

De laatste 20 minuten van de eerste helft hadden de Boys geen overwicht meer en was het Steen/Koewacht die het betere van het spel hadden.

Na de rust werd het niet beter, er werd een bal vanaf de zijkant over Lucas, Boys keeper, een bal geschoten en deze belandde in de goal. 2-1. Hier was geen Boys kruid tegen gewassen.

Slordig voetbal van onze kant. Weer een vrije trap op een prettige plaats voor de tegenstander. De vrije trap werd met een fraaie redding door Lucas gekeerd maar toch werd de bal in de goal gefrommeld. En werd het zelfs 3-1.

Door de opstelling wat aan te passen kwamen de Boys weer beter in het spel. Door vanachter met drie man te gaan spelen werd de druk op de aanval verhoogt. Dit werd steeds meer  een probleem voor de Steen verdediging. Mats probeerde de keeper met een droog schot te verschalken en dit had succes. Het werd 3-2.

Met nog 10 minuten te spelen werd het voor de verdediging steeds moeilijker. Uiteindelijk was het (weer) Daniel die opkwam als rechtsbuiten en niet de bal voorschoot maar zelf in de korte hoek de

3-3  tegen het net schoot. Dit was uiteindelijk de eindstand. De goed leidende scheids floot voor einde wedstrijd.  Al met al een moeilijke wedstrijd tegen een strijdvaardige tegenstander. Zij hadden zeker meer verdient.

Volgende week weer een klapper, nu tegen RCS thuis op Boyssonelli.