Uit naar Seroos.

4353SJ
SEROOSKERKE WALCHEREN

Link fotoreportage Fons

Op deze zaterdag 3 februari stond de uitwedstrijd gepland tegen Serooskerke JO17-1.

Nieuwkomer in deze klasse, dus we wisten niet wat we konden verwachten.

De weersverwachting was goed te noemen, geen regen.

Over de kwaliteit van het veld zullen we het maar  niet hebben. En de maaier was ook niet van stal geweest deze week.

Afijn. Grensrechter deze keer was Sven Vermeersch en zonder de geblesseerde Sander, dus met 2 man op de bank, floot de scheidsrechter precies om 11.15 uur voor het startsein. Lange tijd ging het heen en weer en alleen de counters van de tegenstander brachten de Boys soms in verwarring. Maar de combinaties bij de Boys liepen niet. Ook al was de bedoeling goed. Wederom was de tegenpartij fysiek iets sterker. Er werd gezegd dat er 5 dispensatie spelers rondliepen, maar dat mag de reden niet zijn. Dan moet je het voetballend maar oplossen en dit ging bij de Boys niet van een leien dakje.

Mats werd in de zestien neergelegd en de goed fluitende scheidsrechter floot terecht voor een penalty.

Het was Finn die de bal in de rechterhoek binnen schoot en was het 0-1. Dit was tevens de ruststand.

In de rust zal trainer Bart Gort best wel het een en ander gezegd hebben dat het beter moest. Maar het begin van de tweede helft was dramatisch.

Een fout op het middenveld, met de Boys in de aanval, leidde de 1-1 in. De bal werd verloren en Seroos schoot de bal naar voren waar de Boys verdediging nog aan het aanvallen was. En werd de bal simpel langs Lucas binnen geschoten.

En de spanning was terug. Met nog 15 minuten te spelen werd het dan toch nog 1-2. Arman veroverde de bal terug op het middenveld, dribbelde met de bal naar voor en schoot de bal naar Daniel. Deze ging met de bal naar de goal en waar iedereen dacht dat hij hem voor zou schieten. Met een hard schot schoot hij de bal tussen de paal en de keeper binnen. Dit was de verdiende tweede goal. Net hier voor werd en nog een zuiver doelpunt afgekeurd. Noah schoot de bal op goal en de rebound van de keeper werd door Arman binnengeschoten. Grens gaf buitenspel aan en de scheids nam dit over. Maar al met al een zware wedstrijd met als eindresultaat 3 punten in de pocket.

Video's gemaakt door Frank Verhelst:

1-0.mp4

Buitenspel.mp4