Zwaar bevochten, maar drie punten in de pocket.

ST Steen/Koewacht JO17-1 (per fase 3)

Mats Vermeersch (intikker)

1e klasse (3e fase) 8

27 januari 2024 11:30

R. Bouws

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

We wisten dat het zwaar zou worden, Koewacht/Steen had het afgelopen seizoen mooie uitslagen laten zien. Onder andere tegen de koploper met maar weinig doelpunten verschil te verliezen.

Maar wie weet!

Wedstrijd stond onder leiding van Randy Bouws en de assistent was deze keer Robbie Jonkman.

Het eerste deel van de eerste helft speelde zich voornamelijk af op het middenveld met over en weer wat doelpogingen. Maar na ongeveer 20 minuten kreeg Noah de bal aangespeelt en met een fraaie lob verschalkte hij de doelman en scoorde hij de 1-0.

Hierna ging het een stuk minder met de Boys. Veel onnodig balverlies door passes die niet aankwamen of in de voeten werden gespeeld van de tegenstander.

Moet gezegd worden dat de tegenstander diverse spelers hadden die behoorlijk uit de kluiten gewassen waren. Meestal spelers met dispensatie.

Tot aan de rust bleef het niet om aan te zien. Het bleef dus tot aan de thee 1-0.

Na de rust was het weer hetzelfde liedje, ballen die niet aankwamen. Maar langzaam aan kwamen onze Boys weer beter in de wedstrijd en ging het steeds iets beter. Maar het geluk was ook enigszins aan de Boys kant. Een foute terugspeelbal zette een speler alleen voor de keeper en Lucas redde fraai, nog was de bal niet weg. In tweede  instanties werd de bal nog door Tycho van de lijn gehaald en nog was de bal niet weg. Wederom kwam de bal op de paal en kon Lucas de bal wegwerken. Hierdoor bleef hij wel geblesseerd op de grond liggen en werd de bal ver weggetrapt. Hierop floot de scheids voor een  blessure behandeling. Gelukkig kon Lucas verder. De bal kwam nu weer wel aan bij de Boys en werd er ook wat beter gevoetbald. De bal kwam aan de zijkant bij Daniel en deze gooide de bal voor waar Mats de bal maar voor het intikken had.

Veel meer kansen kwamen er niet meer en na 40 minuten werd er dan ook afgefloten.

Al met al een zwaar bevochten wedstrijd met toch een verdiende overwinning voor de Boys 17-1.