VV Nieuwland – VVTerneuzense Boys jo17-1

4339BE
NIEUW- EN SINT JOOSLAND

Klik hier voor de fototreportage van Fons Agterhuis

Vandaag stond de wedstrijd op het programma tegen VV Nieuwland.

Aan het begin van de week was het nog niet helemaal duidelijk omdat de toen belangrijke wedstrijd van  SSV tegen Serooskerke gestaakt was, volgens de berichten. Onze Boys hadden nog slechts 1 punt nodig. Later in de week bleek dus dat de toch uitgespeelde wedstrijd SSV tegen Serooskerke was geëindigd in een gelijkspel. Dus het team VV Terneuzense Boys JO17-1 was kampioen.

Vandaag dus de wedstrijd die geen invloed meer had op het kampioenschap.

Assistent grensrechter was deze keer Michel Barbe.

Het veld lag er redelijk goed bij, alleen het weer was ons niet gunstig gestemd. Af en toe een regenbui.

Maar dat was voor beide teams hetzelfde. Over de eerste helft kan men kort zijn, geen goed voetbal van onze Boys. Diverse spelers haalden niet het niveau die we gewend van ze zijn. Nieuwland was ook niet veel beter maar de Boys speelden een matige partij. Nieuwland hanteerden de lange bal en hun verdediging was, zullen we maar zeggen nogal verdedigend. Het was nogal druk in de zestien en de Boys hadden er geen antwoord op. De ruststand werd dan gelijk aan het begin signaal. 0-0. Een klein smetje op de wedstrijd was toen Julian aan de bal en de scheids floot voor een vrije trap voor de Boys, hierop vond een Nieuwland speler het nodig om na te trappen. Hij kon gelijk naar de kant.

Na de rust was het niet veel anders. Maar de Boys kwamen er nu af en toe door. Maar te weinig. Uiteindelijk was het Dylan die de bal goed voorgaf en Mats had de bal voor het inschieten. 0-1.

Niet veel later was het Lucas die een fraaie redding had. Een speler kwam alleen voor de keeper en hij redde fraai.

Weer zo’n lange bal en nu werd het toch 1-1. Eerste bal had Lucas nog maar de rebound werd binnen geschoten. Direct hierna weer een lange bal en weer had Lucas het nakijken. Finn wilde de bal wegschieten en schoot tegen de rug van een Nieuwland speler en de bal viel precies voor de voeten van de tegenstander en die schoot de bal binnen. 2-1.

Ondanks de Boys druk werd dit dan toch de einduitslag. Dit was de eerste nederlaag van het team in deze derde fase. Helaas na het laatste fluitsignaal vond de speler die er eerder uitgestuurd was om Finn en klap te geven en toen waren de rapen even gaar. Volledig onnodig en zeker geen reclame.

In ieder geval VV Terneuzense Boys JO17-1 zijn kampioen.