Een draak van een wedstrijd maar met drie punten in de pocket.

SJO Serooskerke/Veere JO17-1

... (lob)
Noah Jonkman (kopbal)

6 april 2024 11:30

J.S.M. Hiemstra

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag stond mogelijk een kampioenswedstrijd op de rol. Maar dan waren ze afhankelijk van de wedstrijd SSV-Nieuwland. Bij een gelijkspel van deze wedstrijd en bij winst van de Boys zou de mogelijkheid zich voor kunnen doen. Maar laten we niet op de wedstrijd vooruit lopen.

Vandaag dus op het kunstgras tegenstander Serooskerke/Veere. Wedstrijd stond onder leiding van Jelle Hiemstra met als assistent Sven Vermeersch.

Gelijk bij de aftrap ging het al bijna mis. Noah gaf een prima pass naar de Boys verdediging, echter precies in de voeten van een tegenstander en daar moest Lucas een fraaie redding verrichten.

Na ongeveer een klein kwartier was het dan toch raak. Mats werd in de zestien neergelegd en de scheids floot voor een penalty. Finn zette zich achter de bal en schoot deze hard binnen in de linkeronderhoek. Nog voor de rust werd het zelfs 2-0. Mats dribbelde weer de zestien in en tikte de bal naar Niek, die met een strak schot de keeper kansloos liet.

Nu werd het wat rommelig aan Boys zijde. Er werd slecht gevoetbald en de ballen werden steeds ingeleverd bij de tegenpartij.

Gelukkig werd er voor de rust gefloten zodat Bart en Anrico de zaak weer eens op scherp konden zetten.

Weer net na het eerste fluitsignaal van de tweede helft schopte Finn de bal door het midden weg uit de verdediging precies in de voeten van een tegenstander. Die aarzelde geen minuut en lobde de bal over Lucas tegen de touwen. En de spanning was terug, Serooskerke rechtte de ruggen en werden sterker en feller op de bal. Wat diverse kansen gaf voor Serooskerke. Echter geen een bal ging er in.

Nu werden de Boys weer wat feller en dit werd de ommekeer. Bij een corner was het Finn die de bal strak voor schoot en Noah stond precies goed om de bal binnen te koppen.

Met nog tien minuten te spelen werd het wel duidelijk dat de Boys deze wedstrijd zouden winnen.

Wat was de uitslag van de wedstrijd SSV- Nieuwland? SSV bleek te hebben gewonnen met 3-2, dus het kampioenschap moest dus uitgesteld worden. De Boys hebben nog 1 puntje nodig. Volgende wedstrijd is op 20 april uit tegen Nieuwland.