Sportieve wedstrijd van het begin tot het einde.

RCS JO17-1

Niek de Vries (kopbal)
Noah Jonkman (intikker)
... (vrije trap)
Niek de Vries (kopbal)

30 maart 2024 11:30

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag stond deze wedstrijd onder leiding van Gerrit Fieret en zijn assistent was wederom Robbie Jonkman. Er werd gespeeld op het kunstgrasveld en het regende (miezeren) bijna de gehele wedstrijd.

Iets na half 12 werd de wedstrijd in gang gefloten. Vrijwel gelijk werd het 1-0. Bij de eerste corner was het al prijs. Finn schoot de corner goed voor en Niek kopte deze binnen.

Dit was een vroeg voordeel. Er werd in het begin niet zo goed gevoetbald door de Boys en ook de combinaties liepen niet.

Toch waren het weer de Boys die de tweede tegen de touwen schoot. Mats kreeg het op zijn heupen. Hij veroverde de bal op het middenveld en slalomde door de hele RCS verdediging en gaf hierna een fraaie voorzet zodat Niek de bal  maar voor het intikken had. 2-0.

Nog was de koek niet op in de eerste helft, Daniel gaf  een pass op Mats en deze dribbelde de bal weer fraai tussen de palen. De rust werd ingegaan met een 3-0 voorsprong.

Na de thee was het weer de thuisploeg die het meeste balbezit had. Maar ook  nu weer veel slechte passes waarbij  de bal niet op de plaats kwam waar hij zou moeten aankomen.

Niek veroverde de bal van een verdediger en schiet de bal hard binnen. 4-0.

Ook Daniel kreeg het op zijn heupen en schoot de bal vanuit zijn favoriete positie de bal in de korte hoek binnen. Dit is zijn derde goal die hij zo scoort in de 3 afgelopen wedstrijden en de 5-0 stond op het scorebord. Maar RCS begon nu aan te dringen en de Boys verdediging kreeg het moeilijker. Er werd een overtreding gemaakt op ongeveer 20 meter van de Boys goal. RCS nam deze fraai en de bal ging door de muur onhoudbaar voor de Boys keeper binnen. 5-1 volledig onnodig. Maar de Boys rechtte hun rug en gingen weer goed voetballen. Uit weer een corner werd het uiteindelijk 6-1. Weer werd de corner strak voorgeschoten door Finn en was het weer Niek die de bal binnen kopte.

Vlak voor tijd was het keeper Lucas die een fraaie redding deed. Door gepruts in de zestien werd de bal verloren en kwam een RCS speler alleen voor keeper Lucas. Deze wist de bal te pareren en zo bleef het 6-1. Al met al een zeer sportieve wedstrijd van beide kanten die beslecht werd door de Boys. De drie punten bleven in Terneuzen. Volgende week weer een thuiswedstrijd, nu tegen de combinatie Serooskerke/Veere. De stand is nog steeds Boys op 1 met 7 gespeeld, 6 keer winst en 1 keer gelijk.