AVG

Privacyverklaring vv Terneuzense Boys / Omgang persoonsgegevens

Met inachtneming van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)  d.d. 25 mei 2018, legt vv Terneuzense Boys gegevens vast van spelende, niet-spelende leden vast voor de uitvoering van het lidmaatschap. Dit betreft alleen noodzakelijke persoonsgegevens: voor- en achternaam, woonplaats en adres, geboortedatum, geslacht, telefoonnummer, mailadres, lidmaatschapsnummer en (voor spelende leden) (portret)foto.

De vereniging gebruikt deze gegevens enkel voor informatie over clubactiviteiten, wedstrijdadministratie en inning van contributies. Leden geven hiervoor bij het aangaan van het lidmaatschap toestemming. Persoonsgegevens worden opgenomen in een ledenlijst, die alleen toegankelijk is voor geautoriseerde leden van het (jeugd)bestuur, in het bijzonder administrateur, secretaris en penningmeester. Delen van de ledenlijst zijn per team beschikbaar voor elftalleiders en trainers.

Het kan voorkomen dat u of uw kind op een foto op onze website staat of bij naam wordt genoemd in een verslag. Dit kan betrekking hebben op  een wedstrijd, training, teamsamenstelling of andere clubactiviteit. Mocht u hier bezwaar tegen hebben dan kunt u een verzoek tot correctie (bijvoorbeeld door het verwijderen van de naam, onherkenbaar maken van het gezicht,) of complete verwijdering van de betreffende foto(‘s) sturen naar [email protected]. Opdat wij zeker weten dat de rechtmatige persoon dit verzoek indient, dient dit verzoek vergezelt te gaan met een kopie van paspoort, id-bewijs of rijbewijs (waarop nummers zoals BSN zwart zijn gemaakt).

Als wij geen bezwaar ontvangen (ook van huidige leden) gaan wij ervan uit dat plaatsing geen probleem is.

De persoonsgegevens zijn beschermd met gebruikersnamen en wachtwoorden opgeslagen in de (stand-alone) computer/laptop van de administrateur. Behoudens aan voetbalbond KNVB (Sportlink) stelt vv Terneuzense Boys deze gegevens nimmer ter beschikking aan derden. Persoonsgegevens worden op geen enkele manier gepubliceerd en/of openbaar gemaakt. Bij beëindiging van het lidmaatschap worden persoonsgegevens verwijderd, uiterlijk binnen twee jaar na afloop van het seizoen van opzegging of totdat aan alle financiële verplichtingen voldaan is. Daar waar een fiscale bewaartermijn geldt is de bewaartermijn 7 jaar.

Een lijst met geautoriseerde personen die namens de vereniging (via gebruikersnamen en wachtwoorden) toegang hebben tot Sportlink voor administratieve verwerking van wedstrijd- en competitiegegevens is ter inzage beschikbaar bij het bestuur. De vereniging gaat er vanuit dat de KNVB voor Sportlink verwerkersovereenkomsten (zie artikel 9 in voorwaarden Sportlink) heeft afgesloten.

Van leveranciers en debiteuren worden door de vereniging slechts de noodzakelijke gegevens opgeslagen. Deze gegevens betreffen bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, contactperso(o)n(en) en (bank)rekeningnummer. De vereniging stelt deze gegevens  niet beschikbaar aan derden, noch worden deze op enige manier openbaar gemaakt. Uitzondering voor inzage  is een fiscale wettelijke verplichting. Daarnaast is de fiscale bewaartermijn zeven jaren na afloop van het boekjaar.

Voor de Stichting BAZ (enkel leveranciers en debiteuren) en Stichting Sponsoring (leveranciers, debiteuren, sponsors, 1e selectie) geldt hetzelfde als bovenvermeld. Hierbij geldt tevens de fiscale bewaartermijn.

Van een eventueel datalek wordt onverwijld melding gemaakt aan bevoegde instanties.
Leden kunnen hun gegevens zoals vermeld op de ledenlijst te allen tijde inzien en in geval van bezwaar en/of onjuistheden wijzigen.