Kampioenswedstrijden zijn niet om aan te gluren!

FC Axel JO13-1

Thymen Visser (kopbal)
Quinn van Leeuwen (schot)

Regio Cup Groep 1 18

26 juni 2021 10:00

J. Wegman

Klik hier voor de fotoreportage van Fons Agterhuis

Vandaag stond de laatste wedstrijd van de regiocup op het programma. Tegenstander was ditmaal FC Axel JO13-1.

Wedstrijd stond onder leiding van Joey Wegman. De eerste helft ging nogal gelijk op en over en weer waren er kansjes. Bij de rust was het nog steeds 0-0. Er stond redelijk veel publiek rond het veld.

De ouders, opa en oma’s hadden gehoor gegeven aan de oproep die de VV Terneuzense Boys had verspreid om met zoveel mogelijk publiek het seizoen af te sluiten.

Wat ook niet geheel onbelangrijk was dat het elftal van de VV Terneuzense Boys regio kampioen kon worden. Een gelijkspel zou voldoende zijn.

De scheids floot de tweede helft in gang. Nu was het weer even aftasten, maar Sander kreeg de bal en schoot de bal vanaf de zijkant op de lat. De terugkerende bal werd door Thymen net over gekopt.

Het begon een beetje op voetbal te lijken, er werd even wat beter gecombineerd. Corner.

De corner kwam precies op het hoofd van Thymen en nu mistte hij niet en de 1-0 stond op het scorebord.

Maar nu dachten de Boys dat de buit binnen was, dus niet. FC Axel werd feller zowel mondeling als fysiek. Een foutje achterin was er de oorzaak van dat FC Axel de 1-1 scoorde. Onhoudbaar voor Lucas.

De laatste minuten werd het paniekvoetbal en was het weg is weg. Gelukkig floot de goed leidende Joey Wegman voor het einde.

Bij gelijke stand worden er penalty’s genomen en deze serie werd door de Boys gewonnen.

De Boys JO13-1 zijn regiokampioen en dat werd gevierd met champagne. Ook was er een beker.

StandJO13.png